Zaproszenie do złożenia ofert
Starachowice, dnia 26 marca 2025 r.
POWIATOWY URZĄD PRACY
w Starachowicach
ul. Radomska 76
27-200 Starachowice
Oznaczenie sprawy: OA.3.ZO.1.2025.JF
ZAPYTANIE
(niniejsze zapytanie ma formę rozeznania rynku i nie stanowi zapytania w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych)
POWIATOWY URZĄD PRACY W STARACHOWICACH
ZAPRASZA DO ZŁOŻENIA OFERTY NA:
USŁUGĘ KOMPLEKSOWEGO SPRZĄTANIA POMIESZCZEŃ UŻYTKOWYCH POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W STARACHOWICACH.
-
Opis przedmiotu zamówienia:
-
Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowego sprzątania pomieszczeń użytkowych Powiatowego Urzędu Pracy w Starachowicach.Obiekty usytuowane są w następujących lokalizacjach:
-
Starachowice ulica Radomska 76 - siedziba Zamawiającego,
-
Starachowice ulica Hutnicza 14 – archiwum zakładowe,
-
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z zakresem i wymaganą częstotliwością prac porządkowych oraz wielkość powierzchni obiektów zawarte są w załączniku nr 2 do zapytania ofertowego.
Wymagany termin realizacji zamówienia: od dnia 2 maja 2025 roku do 30 kwietnia 2026 roku.
Zamawiający zastrzega sobie zmianę w zakresie terminu realizacji zamówienia - w przypadku, gdy wystąpią okoliczności niemożliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy.
-
Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy:
-
Spełniają warunki określone w oświadczeniu w załączniku nr 3 do zapytania ofertowego.
Ocena spełnienia tych warunków dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia przez Wykonawcę na załączniku Nr 3.
-
Wykonawca nie może być wpisany na listę, o której mowa w art. 2 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku, przez co nie wspiera w sposób bezpośredni lub pośredni:
a) agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętą w dniu 24 lutego 2022 r.
lub
b) poważnego naruszenia praw człowieka lub represji wobec społeczeństwa obywatelskiego i opozycji demokratycznej lub których działalność stanowi inne poważne zagrożenie dla demokracji lub praworządności w Federacji Rosyjskiej lub na Białorusi.
-
Wykonawca nie może być bezpośrednio związany z osobami lub podmiotami, o których mowa w pkt 2) lit. a) i b) w szczególności ze względu na powiązania o charakterze osobistym, organizacyjnym, gospodarczym lub finansowym, lub wobec których istnieje prawdopodobieństwo wykorzystania w tym celu dysponowanych przez nie takich środków finansowych, funduszy lub zasobów gospodarczych.
W razie nie spełnienia warunków określonych w pkt 2) i pkt 3) Wykonawca zostanie wykluczony z zapytania na podstawie Art. 7 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia przez Wykonawcę na załączniku Nr 4.
-
Wykażą się doświadczeniem, polegającym na wykonaniu lub wykonywaniu z należytą starannością w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej dwoma usługami polegającymi na kompleksowym sprzątaniu pomieszczeń biurowych. Na spełnienie tego warunku Wykonawca złoży oświadczenie na załączniku Nr 5 do zapytania ofertowego wraz z referencjami jednoznacznie potwierdzającymi należyte wykonanie, wykonywanie usług,
Ocena pełnienia wszystkich warunków zostanie dokonana na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.
-
Wymagania dotyczące wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium.
-
Kryteria wyboru oferty cenowej:
Kryterium wyboru oferty stanowić będzie:
-
Cena brutto - 70%
-
Zatrudnienie personelu sprzątającego w obiektach Zamawiającego do realizacji przedmiotu zamówienia - 30%
Sposób oceny:
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert
-
Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cena oferty najtańszej
………….………………... x 70 = liczba punktów
Cena oferty badanej
Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
-
Punkty za kryterium „Zatrudnienie personelu sprzątającego ” w obiektach zamawiającego do realizacji przedmiotu zamówienia.
Zatrudnienie personelu sprzątającego w obiektach zamawiającego w wymiarze:
11/2 etatu na oba obiekty - 0 pkt,
13/4 etatu na oba obiekty - 30 pkt,
W przypadku braku określenia w formularzu oferty (załącznik Nr 1 do zapytania) „ Zatrudnienia personelu sprzątającego Zamawiający nie przyzna ofercie punktów za to kryterium.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów (max 100 pkt).
Jeżeli nie będzie można dokonać wybory najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że złożone oferty uzyskały taką samą ilość punktów, Zamawiający wezwie tych Wykonawców do złożenia ofert dodatkowych w określonym terminie.
Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych pierwotnie ofertach.
-
Opis sposobu obliczania ceny w składanej ofercie:
Przedłożona oferta cenowa winna zawierać ostateczną sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia niezbędne do jego wykonania oraz wszystkie obowiązujące w Polsce podatki, składki i opłaty związane z realizacją zamówienia, w tym podatek VAT.
Cenę oferty należy podać w PLN, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
-
Wymagane dokumenty:
Wykonawcy zobowiązani są złożyć wypełniony i podpisany formularz oferty, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego zapytania.
Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wypełnione i podpisane oświadczenie na załączniku Nr 3 do zapytania, wypełnione, odpisane oświadczenie w zakresie wykluczenia podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego na załączniku Nr 4 oraz wypełnione i podpisane oświadczenie na załączniku Nr 5 wraz z referencjami jednoznacznie potwierdzającymi należyte wykonanie lub wykonywanie co najmniej dwóch usług polegających na kompleksowym sprzątaniu pomieszczeń biurowych.
-
Składanie i otwarcie ofert:
-
Termin składania ofert do dnia 3 kwietnia 2025 roku do godziny 10 00:
-
Oferty można złożyć:
-
Formą elektroniczną na adres: przetargi@starachowice.praca.gov.pl
Podpisane dokumenty podpisem elektronicznym osobistym, podpisem zaufanym bądź podpisem kwalifikowanym należy przesłać na wskazany adres. Zamawiający zaleca podpisane dokumenty podpisem elektronicznym spakować do pliku ZIP, a następnie przesłać na wskazany adres. Zamawiający proponuje zabezpieczyć plik ZIP hasłem;
-
lub formą listowną.
Ofertę należy przesłać w zaklejonej kopercie opisanej „Usługa kompleksowego sprzątania pomieszczeń użytkowych Powiatowego Urzędu Pracy w Starachowicach” na adres siedziby Zamawiającego tj. Powiatowy Urząd Pracy w Starachowicach, ul. Radomska 76, 27-200 Starachowice, bądź złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu pok. 210.
-
Otwarcie wszystkich ofert nastąpi w dniu 3 kwietnia 2025 roku o godzinie 10 15 ;
-
Wykonawcy składający ofertę formą elektroniczną do terminu otwarcia ofert mają obowiązek przesłać hasło niezbędne do otwarcia folderu bądź pliku z ofertą;
Zamawiający odrzuci ofertę:
-
która zostanie złożona po terminie, o którym mowa w pkt 7 niniejszego zapytania;
-
jeżeli oferta nie zostanie podpisana podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym w przypadku gdy zostanie przesłana formą elektroniczną,
-
jeżeli Wykonawca do terminu otwarcia ofert nie prześle hasła do otworzenia pliku z ofertą;
-
jeżeli przesłane przez Wykonawcę hasło nie otworzy folderu bądź pliku z ofertą,
-
jeżeli jej treść nie będzie odpowiadała treści niniejszego zapytania;
-
gdy wykonawca nie przedłoży w wyznaczonym terminie odpowiednich dokumentów;
-
gdy wykonawca nie złoży w wyznaczonym terminie uzupełnień oraz wyjaśnień dotyczących oferty;
-
jeżeli jej złożenie będzie stanowiło czyn bezprawny;
-
która zostanie złożona przez wykonawcę niespełniającego warunków udziału w niniejszym postępowaniu;
-
Informacje dodatkowe:
Zamawiający unieważni niniejsze postępowanie, jeżeli:
-
nie wpłynie żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu;
-
cena oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że istnieje możliwość zwiększenia tej kwoty do ceny najkorzystniejszej;
-
nastąpiła zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym;
-
postępowanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
Składając ofertę wykonawca jednocześnie oświadcza, że:
-
posiada kompetencje i uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej;
-
znajduje się w sytuacji finansowej i ekonomicznej pozwalającej w sposób właściwy zrealizować zamówienie;
-
dysponuje odpowiednią zdolnością techniczną i zawodową niezbędną do prawidłowego wykonania zamówienia;
-
nie podlega wykluczeniu zgodnie wykluczeniu w związku z przesłankami opisanymi art. 108 i art. 109 ustawy Prawo zamówień publicznych;
-
złożona oferta będzie ważna przez 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert (termin związania z ofertą);
-
akceptuje postanowienia niniejszego zapytania;
-
akceptuje poprawienie przez zamawiającego oczywistych lub nieistotnych omyłek w ofercie;
-
akceptuje postanowienia umowy, której projekt stanowi załącznik do niniejszego zapytania i w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się zawrzeć umowę zgodną z tym projektem;
Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
-
wezwania wykonawcy do złożenia uzupełnień oraz wyjaśnień dotyczących ofert;
-
wezwania wykonawcy do przedłożenia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte w formularzu ofertowym;
-
poprawienie oczywistych lub nieistotnych omyłek w ofercie;
-
podjęcia negocjacji z wybranymi lub wybranym wykonawcą celem uzyskania możliwie korzystnych warunków zamówienia;
-
wyboru kolejnej najkorzystniejszej oferty, jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia;
-
odwołania niniejszego zapytania jeżeli nastąpi zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym.
-
Postanowienia końcowe.
-
Wykonawca, którego oferta została wybrana zobowiązany będzie do przekazania przed podpisaniem umowy następujących dokumentów:
- dokument o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej Wykonawcy (NIP);
-
dokument o nadaniu numeru REGON Wykonawcy;
-
aktualny odpis z właściwego rejestru lub CEiDG;
-
Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu:
-
do dnia 24 kwietnia 2025 roku wykaz urządzeń i sprzętu których zamierza wykorzystać do realizacji przedmiotu zamówienia;
-
do dnia 24 kwietnia 2025 roku wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Wykonawca przed skierowaniem osoby mającej świadczyć na jego rzecz usługi sprzątania bezwzględnie poinformuje Zamawiającego o kandydacie do tej pracy. Kandydatura ta wymaga akceptacji Zamawiającego
W niniejszym postępowaniu korespondencja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami przekazywana będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej na adres: przetargi@starachowice.praca.gov.pl
Niniejsze zapytanie nie stanowi czynności w postępowaniu prowadzonym na zasadach i w trybie określonym przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, ani nie stanowi zobowiązania do zawarcia umowy.
D Y R E K T O R
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
mgr Jarosław Nowak
Załączniki:
Załącznik Nr 1 - Formularz oferty,
Załącznik Nr 2 - Opis przedmiotu zamówienia,
Załącznik Nr 3 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w zapytaniu ofertowym,
Załącznik Nr 4 - Oświadczenie w zakresie wykluczenia podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego,
Załącznik Nr 5 - Oświadczenie o wykonywaniu usług,
Załącznik Nr 6 - Projekt umowy,
Załącznik Nr 7 - Załącznik Nr 1 do umowy.